Corona-update

Vanaf 29 april zijn wij, onder strenge voorwaarden, weer geopend!

Vanaf 29 april zijn wij eveneens weer telefonisch bereikbaar op de praktijk (033-2853671) tussen 9:00 en 17:00.

Kunt u behandeld worden?

De veiligheid van u als patiënt en van onze therapeuten staat in deze tijd uiteraard voorop. Allereerst maken we op dit moment een selectie om te beoordelen of we u veilig kunnen behandelen.

Als u de afgelopen 14 dagen geen symptomen gehad heeft van Corona en uw behandeling is niet via een E-consult te realiseren, dan kunt u fysiek behandeld worden. Uw therapeut draagt per definitie persoonlijke beschermingsmiddelen (mondkapje, bril en eventueel handschoenen) om overdracht van en naar u te voorkomen.

Valt u onder de risicogroep voor een ernstig beloop van Corona? U valt, simpel gezegd, binnen deze groep als uw in aanmerking komt voor de griep-prik. Als uw klachten niet via een E-consult zijn te behandelen en er fysiek contact nodig is, is dit mogelijk. In overleg met uw therapeut maakt u samen een afweging tussen het risico van fysiek contact en het belang van de behandeling.

Verderop in deze blog leest u welke maatregelen wij getroffen hebben om de praktijk zo veilig mogelijk te maken.

Twijfelt u? Neem dan contact met ons op op 033-2853671 of stuur een WhatsApp bericht naar één van onze therapeuten.

Welke maatregelen hebben we getroffen?

Triage voor het eerste contact

Er is een strenge triage voorafgaande aan de behandeling. Indien u één van de volgende symptomen heeft, vragen wij u contact op te nemen met uw therapeut om te overleggen of uw behandeling door kan gaan:

• Verkoudheid;
  • Hoesten;
  • Kuchen;
  • Niezen;
  • Loopneus;
  • Keelpijn;
  • Verhoging (= tot 38 graden);
  • Koorts;
  • Kortademigheid;
  • Hoofdpijn;
  • Branderige ogen;
  • Moeheid;
  • Je ziek voelen;
  • Diarree;
  • Wanner één van uw gezinsleden ziek is;

Hygiëne maatregelen

Wat wij van u vragen:

• Wij vragen u bij binnenkomst uw handen grondig te wassen;
  • Wij vragen u om stipt op tijd te komen, zodat u niet te lang plaats hoeft te nemen in de wachtkamer;
  • Wij vragen u binnen de praktijk 1,5 meter afstand te houden van andere patiënten, de wachtkamer is zodoende ingericht dat dit eenvoudig mogelijk is;
  • Wij vragen u een eigen handdoek mee te nemen voor de behandeling;
  • Wij vragen u, binnen de 1,5 meter, zo min mogelijk in de richting van uw therapeut te praten.

Wat uw therapeut doet:

• Uw therapeut draagt een mondkapjes en eventueel handschoenen en een veiligheidsbril;
  • Wij behandelen uitsluitend één op één;
  • De ‘hands-on behandeling’ is maximaal 20 minuten, zodat de therapeut de gelegenheid heeft de ruimte te luchten en schoon te maken;
  • Voorafgaande aan uw behandeling zal telefonisch contact plaats vinden om een update te krijgen van uw klachten.