Hoofdpijn & Manuele Therapie

Hoofdpijn… πŸ˜“ Iedereen heeft er wel eens last van. Maar wat veroorzaakt nu eigenlijk hoofdpijn? Benieuwd? πŸ‘‡

De meest voorkomende hoofdpijntypen zijn:
1. Spierspanningshoofdpijn
2. Migraine
3. Hoofdpijn uit de nek

Spierspanningshoofdpijn is veruit de meest voorkomende hoofdpijn. Het geeft een drukkend gevoel in het hoofd, op de slapen en onder de schedelrand. Deze hoofdpijnvorm kan veel oorzaken hebben. Het heeft niet altijd te maken met ‘spanning’ in de vorm van stress. Spierspanning onder de schedelrand en in de schouderregio kan ook veroorzaakt worden door veel zitten, werkhouding of een gebrek aan beweging!

Migraine kenmerkt zich door een hevige 1-3 dagen durende hoofdpijn in combinatie met overgevoeligheid voor licht en geluid. Migraine uit zich vaak een 1 kant van het hoofd en gaat vaak gepaard met misselijkheid.

Hoofdpijn uit de nek ontstaat vaak na een val of ander trauma zoals het stoten van het hoofd. Er ontstaat stijfheid van de nek, nekpijn en daarbij uiteindelijk ook hoofdpijn. Vaak beweegt de nek niet goed en wekken nekbewegingen ook de hoofdpijn op.

Wist u dat deze drie veel voorkomende hoofdpijnvormen goed te beΓ―nvloeden zijn met Manuele Therapie? Door specifieke drukpunt technieken in combinatie met mobilisaties toe te passen kan zowel de frequentie als de intensiteit van de hoofdpijn worden verminderd. Als gevolg hoeft u minder medicatie te gebruiken. En het belangrijkste natuurlijk: minder hoofdpijn!Β

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen? Stuur ons een whats-app berichtje of kijk op onze website! Minder weergeven

De meest voorkomende hoofdpijntypen zijn:
1. Spierspanningshoofdpijn
2. Migraine
3. Hoofdpijn uit de nek

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen? Stuur ons een whats-app berichtje of neem contact met ons!

Klik hier om directe en afspraak te maken.