Complexe Diagnostiek

Heeft u een complexe klacht of spelen er veel factoren mee in het ontstaan of in stand houden van uw klachten? Mede door onze uitgebreide ervaring en opleidingen hebben wij ons toegelegd op juist dit soort problematiek. Samen met u bekijken we uw klacht vanuit een breed perspectief: uw spieren en gewrichten worden natuurlijk gericht onderzocht, maar er vindt ook een uitgebreide intake plaats om alle overige factoren in kaart te brengen die mogelijk een rol speken bij het ontstaan of in stand houden van uw klachten. Wij bekijken fysiotherapie en manuele therapie vanuit een breder perspectief. Niet alleen de regio van uw klachten zelf wordt dus onderzocht, maar ook in de keten (aansluitende regio's) en op persoonlijk vlak onderzoeken wij of er winst te halen is. Persoonlijke factoren die hierbij mogelijk een rol spelen zijn bijvoorbeeld spanning, stress of een slechte nachtrust.

U kunt bij complexe diagnostiek ook denken aan bijkomende aandoeningen zoals suikerziekte (diabetes), de ziekte van Bechterew (spondylitis ankylopoetica) en overgewicht (obesitas). Ook aan neurologische aandoeningen zoals multiple sclerose (MS) of de ziekte van Parkinson kunnen een rol spelen. Wij helpen u om voor u persoonlijk in beeld te brengen hoe u uw klachten zo goed mogelijk kunt managen. U kunt hierbij denken aan training, oefeningen en manuele therapie, maar ook vooral aan coaching, adviezen en begeleiding. Bent u benieuwd of Fysio- en Manuele Therapie Kattenbroek iets voor u kan betekenen op het gebied van Complexe Diagnostiek? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op voor advies.

Fysio- en Manuele Therapie Kattenbroek complexe diagnostiek

Arno van den Tol